fire-tink

 
 
5 تكنيك مهم تندخواني كه بايد بدانيد
| نظرات (0)

با تندخواني خود را پيش بيندازيد

1. در همان دوران راهنمايي كه  تحصيل مي‌كردم بسيار به فوتبال علاقمند بودم. فوتبال در آن زمان براي من بهترين و تنها ترين تفريح و سرگرمي بحساب مي آمد. در همان زمان مسابقاتي برگزار شد كه فكر عضويت در تيم مدرسه را براي من كليد زد و با عضويت در اين تيم توانستيم قهرمان همان منطقه شويم بخاطر عملكرد خوب من و يكي از بازيكنان ديگر ما را به تيم منتخب استان دعوت كردنن. براي تمرين  بايد هر روز ساعت ۲ ظهر تا ۷ عصر در تمرين تيم فوتبال راه‌آهن حاضر مي‌شديم بعد از تمرين پياده به خانه برمي‌گشتم و ديگر هيچ انرژي براي درس خواندن بخاطر بازي خوبم مورد توجه مربيان قرار مي گرفتم و بخاطر عملكرد خوبمان مسابقات به نفع تيم ما جلو مي‌رفت و واقعاً همه‌چيز عالي پيش مي‌رفت ما تا يك قدمي قهرماني پيش‌رفته بوديم تا اينكه به دليل افت تمريناتم پدرم اجازه شركت در ادامه مسابقات را نداد و برايم يك حسرت بزرگ باقي ماند. هميشه با خودم فكر ميكردم كه درس خواندن باعث ايجاد مانع در پيشرفت زندگيم نشود و بدنبال راه حلي براي افزايش سرعت درس خواندن بودم.

۲-كمي بعد به طور اتفاقي يك آگهي در زمينه تند خواني ديدم و با اشتياق فراواني در دوره مكاتبه‌اي شركت كردم به محض در يافت اولين بسته آموزشي تمريناتم را شروع كردم و اولين پايه‌هاي تند خوانيدر ذهنم شكل گرفت و از دو برابر شدن سرعت خواندنم آن قدر خوشحال بودم كه تصميم گرفتم با پس انداز بخشي از پول‌هايم كلاسهاي حضوري را نيز ثبت نام كنم كه بعد از سه سال اين اتفاق افتاد و  طي 10 سال تمام كتاب هاي كه به فارسي ترجمه شده بود را مطالعه كردم . بعد از آن تصميم گرفتم  در كلاس ديويد توماس (مرد حافظه جهان) شركت كنم و با شركت در اين كلاس جرقه تدوين كارگاه تندخواني فانتوم در ذهنم شعله‌ور شد و تصميم گرفتم در زمينه تكنيك هاي تقويت حافظه هم كاري پيش ببرم.

۳- در رشته مهندسي شيمي مشغول به تحصيل بودم،كتاب مي‌خواندم،كسب ‌وكار جديدي راه‌اندازي كرده بودم، دوره‌هاي متنوعي شركت مي‌كردم و تمام مطالب تخصصي را به ‌صورت نقشه ذهني در مياوردم تا بتوانم در حافظه خود نگه‌دارم و به دنبال راهي براي درمان علل ضعف حافظه كوتاه مدت بودم  ولي با توجه به پيشرفت كسب و كارمان ديگر فرصتي براي تفريح، ورزش، ميهماني و بودن با دوستانم نداشتم و لذت هاي زندگي‌ام كم شده بود و احساس رضايت نداشتم تا اينكه تصميم گرفتم يك جهش در زندگي‌ام ايجاد كنم بر روي فعاليت هاي پر اهميتي كه نتايج مهمي ايجاد مي‌كردند متمركز شدم و سعي كردم با الگوبرداري از تمرينات سرعت در تمرينات تيم ملي شنا و فانتوم زمان پختم را در زمان كمتر به پايان برسانم تا بتوانم لذت بيشتري از زندگي ببرم

۴- يكي از مهم ترين اهداف من  ايجاد يك تحول در سيستم آموزش افرادي است. اين امر نياز به‌ روز نگه‌داشتن اطلاعات را دارد. در اين پنج سال اخير كه تندخواني فانتوم را به بيش از ۱۰۰۰۰ نفر و ده‌ها شركت بزرگ دولتي و خصوصي آموزش داده‌ام همواره شنيده‌ام كه ميگويند فانتوم به ‌اندازه چهار سال تحصيل در دانشگاه برايشان ارزشمند بوده است و راه ميانبر موفقيت در تحصيل و كار را نشان داده است. و اين براي من بسيار ارزشمند مي باشد. از اين ‌رو تصميم گرفتم مطالب را به دو بخش تقسيم نمايم در شماره‌هاي اول هر ماه مجله در مورد مغز فانتوم و در شماره‌هاي دوم هر ماه در مورد تندخواني فانتوم مطلب بنويسم. كارگاه تندخواني فانتوم ما زمان كافي براي مطالعه با روش سنتي را نداريم.خبر خوش آنكه براي درك محتواي يك متن لازم نيست تمام واژگان را بخوانيم. شما پديدۀ هوا ييانيد با تمركز بر روي واژه‌هاي كليدي،اطلاعات را به همان ترتيبي كه با مطالعه تمام واژه‌ها به‌دست مي‌آيند،درك و ذخيره نماييد.مي‌توان گفت تندخواني فانتوم، روش فهم و حفظ برق‌آساي مطالب است. مي توان علت عدم تمركز را با تمرين هاي تند خواني تا حد زيادي بهبود داد.  با استناد به آمار رسمي و تعيين سطح بيش از ده هزار نفر در گروه تخصصي مطالعه شريف كه مستقيم توسط خودم صورت گرفته، ميانگين سرعت در كشورمان ۱۵۰ كلمه در دقيقه است كه نسبت كشورهاي ديگر در سطح مناسبي نيست و تقريباً يا ۹۸% افراد مهارت فن مطالعه را ندارند. به‌عنوان اولين گام،از يك نشانگر براي مطالعه استفاده كنيد. اگرچه در آغاز كار اين روش غيرعادي به نظر مي‌رسد اما مي‌تواند حركت چشمان شما را در امتداد يك خط هدايت كند. با اين كار پديدۀ هوا ييانيد بدون وجود عوامل مزاحم،آهنگ پيوسته‌اي داشته باشيد. سعي كنيد متن را بدون مكث بخوانيد، هر جمله را تنها يك‌بار بخوانيد و فقط نكات اصلي را كشف و به خاطر بسپاريد. اگر توجه خود را به متن معطوف كنيد لازم نيست به‌عقب بازگرديد. كلمات كم اهميت نبايد وقت شما را هدر دهند و باعث كندي شما در خواندن شود.

5- آيا با قانون ۲۰-۸۰ آشنا هستيد؟ در سال ۱۹۰۶ يك اقتصاددان ايتاليايي به نام پارتو و در حين تحقيق راجع به توزيع ثروت در ايتاليا،متوجه شد كه ۸۰% ثروت كشورش در دست ۲۰% افراد جامعه است. -او ۲۰% با نفوذ و ثروتمند را اقليت مهم ناميد. -بقيه ۸۰% جمعيت جامعه را اكثريت كم اهميت ناميد. بسياري از محققين اين نتيجه را در حوزه كاري خود مورد بررسي قرار دادند و به نتايج مشابه رسيدند. در سال ۱۹۴۰ پيشتاز مديريت كيفيت،اين اصل را به پارتو نسبت داد و قانون ۲۰-۸۰ ناميد. قانون مذكور يكي از مفيد ترين مفاهيم موجود در زمينه مديريت و زندگي است. ۸۰% سود شما مربوط به ۲۰% از محصولات يا خدمات شماست. ۸۰% بيماران دچار ۲۰% بيماري ها ميشوند. ۸۰% تصادفات مربوط به ۲۰% تخلفات رانندگي است. شما اغلب افرادي را مي بينيد كه در تمام مدت كار ميكنند اما ظاهرا كار زيادي انجام نميدهند،زيرا انجام يك يا دو كار اصلي را به بعد موكول ميكنند. با بررسي كه انجام دادم به اين نتيجه رسيدم كه كلمات هر متني نيز اين گونه اند.كه به دو دسته ۸۰% كم اهميت و۲۰% پر اهميت تقسيم مي شوند. اگر بتوانيد كلمات پر اهميت را درست تشخيص دهيد منظور نويسنده را بهتر درك خواهيد كرد.

۵- برايان تريسي(نويسنده كتاب قورباغه را قورت بده)پيشنهاد جالبي در مورد سطح بالاي درآمد و لذت بردن از آن ميدهد  او مي گويد همواره بايد در حال آموزش باشيد.پس همين الان شروع كنيد و موارد بالا را اجرائي كنيد . با مراجعه به سايت مطالعات شريف مي توانيد از تمرينات فانتوم باخبر باشيد مهارت تندخواني خود را افزايش دهيد. برايان تريسي و صحبت هايش در مورد تندخواني روشهاي تندخواني و تقويت حافظه تندخواني يا سريع خواني بخصوص تندخواني فانتوم با كمك نقشه ذهني كمك شاياني به افزايش اطلاعات شما ميكند ، چون مي توانيد با تند خواني در زمان كمي مقدار مطالعه بيشتري داشته باشيد و اطلاعات خود را در هر زمينه اي افزايش دهيد بنابراين با تقويت حافظه نيز همراه مي باشد.

 منبع : motalesharif.com



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
زمان : ۰۳:۱۸:۵۳
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی