fire-tink

 
 
پنج راز زيبايي پوست
| نظرات (0)

بخوردادن سبب پاكسازي عميق منافذ پوست مي شود و گرد و غبار ذرات اضافي چربي را مي زدايد، وضعيت خونرساني پوست را بهبود مي بخشد و پوست را براي پاكسازي عميق توسط تركيبات ويژه آماده مي كند.

 

▪ يكم: ابوعلي سينا در كتاب قانون در مورد زيبايي پوست صورت آورده است: بدان كه تا خون بيشتر به سوي پوست آيد صفا و روشني و سرخي مطبوع و زيبايي پوست بيشتر مي شود.

 

با اين همه كه مسأله اساسي رسيدن خون است، اما بايد براي حفظ زيبايي پوست تن را از گرما، سرما و از باد حفظ كرد.

 

مواد تناولي براي توليد خون خوب به كار مي آيند. نخود، تخم مرغ نيم بند، آبگوشت و انجير بخورند. انجير خون بسيار خوب و مناسب براي زيبايي پوست توليد مي كند.

 

كسي كه از بيماي تازه برخواسته و رنگ رخساره اش زشت شده است و مي خواهد آن را به رنگ طبيعي برگرداند، انجير خشك و خرماي كال بخورد كه اين هر دو خون خوب و پوست لطيف را افزايش دهند و همچنين چند روز پياپي ناشتا شير بنوشد.

 

سيزي هاي خوب و مناسب و زيبايي بخش رخسار عبارتند از: ترب، تره، پياز و كلم و سير، كه بر دوام بخورند تا خوب باشد. زعفران نيز اگر در غذا باشد خوب است

 

▪ دوم: پوست را مرتب تميز كنيد روش زير را سه بار در هفته براي زدودن سلول هاي مرده پوست انجام دهيد.

 

گل سرشوي، آردنخودچي و گرد چوب صندل را به مقدار مساوي با هم مخلوط كنيد اين تركيب را در ظرفي كه هوا به آن نفوذ نكند قرار دهيد: يك قاشق چايخوري از اين ماده را با آب مخلوط نمائيد تا خميري حاصل شود. اين خمير پوسته ها و آلودگي هاي پوست را مي زدايد.

 

از ميوه هاي فصلي به جاي ماسك صورت استفاده كنيد زيرا از لحاظ اقتصادي به صرفه بوده خاصيت مرطوب كنندگي بالائي دارند براي اين كار مغز ميوه ها را بچلانيد يا آنها را در مخلوط كن بريزيد و بعد پيش از اين كه ويتامين ها خاصيت خود را از دست بدهند فورا آنها را روي پوست بماليد. انگورها سرشار از ويتامين ها و نمك هاي معدني مي باشند. براي از بين بردن چين هاي اطراف چشم و دهان مي توانيد روي آنها آب انگور بماليد اين عمل موجب مرطوب شدن، دفع سموم و تقويت پوست مي شود.

 

▪ سوم: بخوردادن سبب پاكسازي عميق منافذ پوست مي شود و گرد و غبار ذرات اضافي چربي را مي زدايد، وضعيت خونرساني پوست را بهبود مي بخشد و پوست را براي پاكسازي عميق توسط تركيبات ويژه آماده مي كند.

 

ابتدا دو ليتر آب را در يك ظرف كاملا تميز بجوشانيد، سپس آب را از روي حرارت برداريد، ۲قاشق سوپ خوري از پودر بخور (گياهي) در آب بريزيد سپس سر خود را بالا ظرف آب بگيرد و يك حوله تميز روي سر خود بيندازيد. براي پوست هاي خشك، معمولي، و چروك دار حدود ۵دقيقه بخور كافيست ولي براي پوست هاي چرب ۵ ۱۰دقيقه بخور لازم است. اگر از آب تنها استفاده مي كنيد مدت بخور بايد طولاني تر باشد و سپس صورت و گردن را با حوله تميز خشك كنيد و اكنون پوست آماده لايه برداري عمقي است.

 

▪ چهارم: كمپرس كردن وسيله مناسبي براي جداكردن اتصالات سست لايه شاخي و مرده پوست مي شود. اين روش براي پوست هاي خشك و حساس بهتر از بخوردادن است، ابتدا آب را بجوشانيد سپس پودر بخور را اضافه كنيد و ۵دقيقه در ظرف را ببنديد و سپس محتوي ظرف را از صافي عبور داده و در ظرف ديگر بريزيد و سپس با يك حوله نرم و تميز يا يك پارچه نخي كاملا تميز كه در آن ۲سوراخ براي چشمها باز كرده اند كه آن را به محلول آغشته كنيد و كمي آن را فشار دهيد حوله را روي صورت بگذاريد و به پشت دراز بكشيد. تمركز و تنفس آرام و عميق به پوست شما آرامش بيشتر مي دهد.

 

۵۱۰دقيقه كمپرس داغ كافيست، اين عمل در درمان كمكي جوش هاي صورت و نواحي ملتهب پوست مفيد است و به منظور برطرف نمودن چربي و كدروت از پوست هاي چرب مي توانيد بلافاصله پس از كمپرس داغ، از كمپرس سرد استفاده كنيد

 

▪ پنجم: ماسك جوانه گندم علاوه بر پيلينگ، ماسك شاداب كننده پوست مي باشد. جوانه گندم را در ظرفي ريخته و آن را آسياب كرده يا خرد كرده و شير يا ماست را آرام آرام به آن اضافه كنيد و پس از بخور دادن پوست ماسك را با حركات دوراني و از پايين به بالا روي پوست مي ماليم و با حركات چرخشي ماساژ مي دهيم و سپس ده دقيقه قطعات خشك آن را از روي پوست برداشته، پوست را شستشو دهيد.

 

عسل را در حرارت ملايم به صورت روان درآورده و شير و آرد را به ميزان مساوي آرام آرام به آن اضافه مي كنيم (هر كدام سه قاشق غذاخوري) يك ماده خميري يكدستي به دست مي آيد كه آن را روي پوست بماليد و پس از ۲۰دقيقه دراز كشيدن و تنفس آرام و عميق با پنبه آغشته به شير ماسك را به صورت ملايم از پايين به بالا از روي پوست برداريد آنگاه پوست را با آب ولرم شستشو دهيد.

 منبع : بيتوته 



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
زمان : ۰۳:۲۰:۱۵
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی