fire-tink

 
 
درمان بي خوابي و بدخوابي فقط در 2 دقيقه + روش
| نظرات (0)

چگونه در مدت دو دقيقه بخوابيم؟! با روش درمان بي خوابي سريع آشنا شويد
تابه حال شده است كه نتوانيد در اوج زمان خستگي بخواب فرو برويد و يا در تخت خواب خود ، نتوانيد به خواب فرو برويد و تنها پوزيشن خود را تغيير مي دهيد يا دائما در حال چك كردن ساعت تلفن همراه خود هستيد كه ساعت چند است و هنوز به خواب نتوانسته ايد فرو برويد و يا كارهاي ديگري را ممكن است انجام دهيد تا بتوانيد بخوابيد !
روش هاي درمان بي خوابي و بدخوابي
در ادامه اين مطلب از بخش سلامت نمناك و در ادامه روش هاي درمان بي خوابي و بدخوابي در مدت زمان كوتاه شما را با توصيه هايي در مورد خوابيدن در مدت 2 دقيقه آشنا مي كنيم ؛ اين روش خوابيدن براي خلبانان آمريكايي در زمان جنگ دوم اتفاق افتاد چرا كه آنها به علت استرس زياد نمي توانستند به سرعت بخوابند.
در نهايت اين راه كار بسيار تاثير گذار بود و توانست به خلبانان كمك كند. در ادامه شما را با دو بخش اين موضوع كه عبارتند از آرامش از لحاظ جسمي و ذهني ، آشنا مي كنيم ، اين روش در زندگي عادي ، از اضطراب و خستگي تاثيرگذار است و به تمامي افراد با هر شرايط اجتماعي توصيه مي شود.
درمان بي خوابي
درمان بي خوابي سريع در 2 دقيقه دو مرحله دارد كه شامل :
آرامش جسمي
مي دانيد كه يكي از فاكتورهاي اصلي و مهم براي به خواب رفتن سريع و درمان كم خوابي هاي شبانه داشتن جسمي آرام است ، اما اگر جسم شما آرامش نداشته باشد چه بايد بكنيد ؟ با روشي پيشنهادي به سرعت به اين مهم خواهيد رسيد.
آموزش روش ايجاد آرامش جسمي براي درمان بي خوابي در كوتاه ترين زمان ممكن
1- به پشت بخوابيد و پاي خود را روي زمين دراز كنيد. دست هايتان را به آرامي روي ران هايتان قرار داده و چشمانتان را ببنديد و چانه را به قفسه سينه نزديك تر نماييد.
2- به ارامي نفس عميق بكشيد. اخم ها و چين و چروك هاي پيشاني را باز كنيد و با احساس بدون استرس و دغدغه بخوابيد. پوست سر را تصور كنيد كه بسيار آرام است و بعد اعضاي ديگر صورت را نيز احساس كنيد كه شل است و دهان را همانند يك ماهي به اندازه بسيار كم باز كنيد.
توجه :منظور كلي از مورد دوم اين است كه بايد احساس شل بودن عضلات را داشته باشيد تا بتوانيد بدون هيچ استرسي به خواب فرو برويد.
درمان بي خوابي
3- آرامش را در عضلات خود احساس و كنترل كنيد و به آرامي نفس بكشيد.
4- شانه هاي تان را به حدي كه ممكن است شل و رها كنيد انگار كه اصلا وجود ندارند. همچنين گردن را نيز همانند بخش ها و عضلات ديگر شل كنيد و بطور كلي بايد از هر گونه فكر و دغدغه رهايي يابيد و تنها به استراحت در آن زمانيكه مي خواهيد ، فكر كنيد.
5- اينك سينه را نيز ريلكس و شل نماييد و نفس هاي عميق را پشت سر هم بكشيد و اجازه دهيد سينه به سمت بالا و پايين جابجا شود. براي داشتن خواب سالم و بي دغدغه بايد فرض كنيد كه مانند يك توده سبك و شناور در آسمان هستيد.
6- نيمه ي بالايي بدن شما در حال حاضر آرام است و احساس رهايي و شل بودن مي كنيد و تنها نيمه پاييني بدن باقي مي ماند.
7- براي شل و ريلكس كردن عضلات ران پا بايد تصور كنيد كه گوشت به نرمي به استخوان ها آويزان است. به خودتان تلقين كنيد كه انگار هيچ استخواني در پاي شما وجود ندارد و تنها پاي شما داراي عضلات مي باشد. اين تلقين را در هر دو پاي خود اجرا كنيد.
8-در حال حاضر بدن شما كاملا ريلكس و آرام شده است و 3 نفس عميق بكشيد و بازدم را از دهان خود به بيرون منتقل كنيد.

درمان بي خوابي
ايجاد آرامش ذهني براي درمان فوري بي خوابي بدون دارو كه براي بي خوابي دوران بارداري نيز موثر است.

پس از اينكه از لحاظ جسمي آرامش يافتيد ، تنها ده ثانيه طول مي كشد تا فكر شما كم شود و به چيزي فكر نكنيد و سپس به خوابي عميق فرو خواهيد رفت. با انجام به ترتيب مراحل بالا مي توانيد عضلات بدن را به كنترل خود در بياوريد و در نتيجه مي توانيد به راحتي بخوابيد و اين راهكار در دنياي مدرن امروز نيز عملي است و از نظر محققان مورد تاييد است و هيچ مشكلي ندارد.
توجه :اگر مي خواهيد فورا بخوابيد ، بايد در مورد چيزهايي كه به شما آرامش مي بخشند فكر كنيد.
اگر در فصل زمستان دچار بي خوابي شده ايد ، 3 راه به ترتيب ذيل وجود دارند كه مي توانيد يكي از آنها را انتخاب كنيد و موردي كه انتخاب كرده ايد عمل نكرد مي توانيد مورد ديگري را برگزينيد.
راه درمان بي خوابي
اين موارد عبارتند از :
1- فرض كنيد كه در فصل بهار هستيد و در كف يك قايق دراز كشيده ايد و به سمت غروب آفتاب در حال حركت هستيد و صداي دريا در گوش شما وجود دارد و به آسمان آبي بالاي سر خود نگاه مي اندازيد كه ابرها داخل آن در حالت شناور قرار دارند. بر اين موضوع متمركز شويد و اجازه ندهيد هيچ چيز ديگري فكر شما به هم بزند و از آن لذت ببريد.
2- تصور كنيد كه در يك كلبه سياه و بسيار بزرگي هستيد و اطراف شما را تاريكي احاطه كرده است.
3- براي 10 ثانيه جمله "من به هيچ چيز فكر نمي كنم" را تكرا كنيد و سعي كنيد كه از افكار ديگر استفاده نكنيد.
بعد از اين آموزش كه به مدت 6 هفته به طول انجاميد ، 96% از خلبانان توانستند كه در دو دقيقه و هرجاييكه بودند بخوابند حتي اگر قبل از خواب قهوه نوشيده بودند!
راهكارهاي بالا تمرينات جهاني هستند و در هنگام داشتن استرس ، تنها از بخش آرامش جسمي استفاده كنيد و اگر مي خواهيد بخوابيد آرامش ذهني را نيز اضافه نماييد.
اگر مي شود در محل كارتان و يا جاهاي ديگري كه زمان خوابيدن اندك است ، مي توانيد حتي به مدت 5 دقيقه بخوابيد كه اين ميزان خواب مي تواند شما را سرحال تر و شاداب تر نمايد و در ضمن اين تمرينات نيز در شب بسيار مهم هستند و مي توانيد از آنها براي مبارزه با خواب در شب استفاده كنيد.



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
زمان : ۱۰:۱۲:۱۳
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی