fire-tink

 
 
آموزش نصب وردپرس دايركت ادمين
| نظرات (0)

برخي از افراد معتقدند كه سي پنل نسبت به دايركت ادمين كارايي بهتري دارد. به نظر من دسترسي به سي پنل آسان تر است و محبوبيت بسيار زيادي دارد اما به خاطر تحريم هاي حاكم، كمتر در هاستينگ هاي ايراني ديده مي شود. از اين رو اغلب بيشتر هاست سرويس ها از دايركت ادمين استفاده مي كنند.

در ادامه نصب وردپرس روي دايركت ادمين را با ۵ مرحله كوتاه آموزش مي دهيم:
نصب وردپرس روي دايركت ادمين را در ۵ مرحله انجام مي‌دهيم:

دانلودآخرين نسخه وردپرس
ورود به كنترل پنل دايركت ادمين
ساخت ديتابيس در دايركت ادمين
آپلود وردپرس رويهاست وردپرس
نصب و راه اندازي وردپرس
مرحله اول: دانلود وردپرس

در مرحله نخست شما بايد آخرين ورژن وردپرس را دانلود كنيد.

مرحله دوم: ورود به دايركت ادمين

براي دسترسي به دايركت ادمين مي بايست عبارت ۲۲۲۲: را به انتهاي آدرس سايت خود اضافه كنيد. فرض مي كنيم آدرس سايت شما domain.com است بنابراين براي ورود به دايركت ادمين بايد آدرس domain.com:2222 را در مرورگر خود وارد كنيد.

 

بعد از وارد كردن آدرس ذكر شده صفحه اي باز مي شود و از شما رمز عبور و نام كاربري را درخواست مي كند. فيلد ها را با نام كاربري و رمز عبور هاست خود پر كنيد. حال كنترل پنل دايركت ادمين به شما نشان داده مي شود.

مرحله سوم: ساخت ديتابيس

براي اجرا وردپرس لازم است كه شما يك پايگاه داده داشته باشيد كه با وردپرس مرتبط شده باشد. براي اينكه ديتابيس خود را روي دايركت ادمين بسازيد در هنگام نصب وردپرس، در اولين صفحه كنترل پنل به بخش MySQL Management مراجعه كنيد.

در صفحه جديد روي گزينه روي Create new Database كليك كنيد.

حال صفحه اي همانند تصوير زير براي شما به نمايش در مي آيد در اين صفحه بايد اطلاعات پايگاه داده جديد خود را وارد كنيد. در ادامه هر بخش را توضيح خواهيم داد.

Database Name : براي پايگاه داده خود به دلخواه يك نام انتخاب كنيد.

Database Username : براي پايگاه داده خود به دلخواه يك نام كاربري انتخاب كنيد.

Username Password : براي پايگاه داده خود به دلخواه يك رمز عبور انتخاب كنيد. رمز عبور بايد تركيبي از حروف و اعداد كوچك و بزرگ باشند. همچنين مي توانيد با استفاده از دكمه Random يك رمز عبور با ضريب امنيت بالا دريافت كنيد.

Confirm Password : رمز عبور خود را مجددا وارد كنيد.
پس از وارد كردن اطلاعات بالا دكمه Create را بزنيد تا پايگاه داده شما ايجاد شود.

در صفحه بعد مشخصات پايگاه داده اي كه ايجاد كرده ايد نشان داده مي شود. اين اطلاعات را حتما در جايي يادداشت كنيد.

مرحله چهارم: آپلود وردپرس روي هاست

در اين مرحله بايد فايل هاي دانلود شده در مرحله نخست را روي هاست آپلود كنيم. براي اين منظور از صفحه نخست كنترل پنل وارد File Manager شويد.

پس از آن پوشه public_html را باز كنيد. توجه داشته باشيد كه تمامي فايل ها را بايد در اين پوشه كپي كنيد. اكنون از قسمت انتهايي صفحه دكمه Upload files to current directory را انتخاب كنيد.

در صفحه بعد، از طريق دكمه Choose file فايل زيپ شده وردپرسي را كه دانلود كرديد را انتخاب و دكمهUpload Files را كليك كنيد و تا آپلود شدن كامل فايل منتظر بمانيد.

زماني كه آپلود فايل به پايان رسيد. به پوشهpublic_html بازگرديد. در اين فولدر مي توانيد فايل زيپ شده وردپرس را ببينيد. روي دكمه Extract از ستون Action كليك كنيد تا فايل زيپ شده را از حالت زيپ خارج كنيد. در صفحه بعد نيز مجددا روي دكمه Extract را كليك كنيد.

سپس مجددا وارد فولدر public_html شويد. همانطور كه مشاهده مي كنيد، فولدري با نام وردپرس ساخته شده است. براي ورود به وردپرس بايد به domain.com/wordpress مراجعه كنيد. در صورتي كه تمايل داشته باشيد براي ورود به سايت وردپرسي خود از آدرس اصلي دامنه يعني domain.com استفاده كنيد بايد تمامي فايل هاي موجود در پوشه wordpress را به فولدر public_html منتقل كنيد. براي اين منظور به پوشه wordpress مراجعه كرده و تيك تمامي فايل هاي را بزنيد. پس از آن از دكمه Add to Clipboard را از پايين صفحه انتخاب كنيد.

اكنون مجددا وارد پوشه public_htm شده و دكمه Move Clipboard Files here را از بخش انتهايي صفحه انتخاب كنيد.

حال تمامي فايل هاي وردپرس در فولدر public_html قرار گرفته اند. پس مي توانيد پوشه wordpress را حذف كنيد.

مرحله پنجم: نصب و راه اندازي وردپرس

براي ورود به صفحه پيكربندي آدرس دامنه خود را در مرورگر وارد كنيد. حال دكمه ” بزن بريم ” را از صفحه مقابل خود انتخاب كنيد. در اين صفحه مي بايست اطلاعات پايگاه داده اي را كه در مرحله سوم ساخته ايد وارد كنيد.

تنها سه گزينه اول اين صفحه را مطابق مشخصات پايگاه داده خود تكميل كرده و گزينه هاي بعدي را تغيير ندهيد. سپس دكمه ” فرستادن” را انتخاب كنيد. و دكمه “راه اندازي نصب” را فشار دهيد. در صفحه بعد اطلاعات سايت خود را درج كنيد.

عنوان سايت: عنوان سايت خود را وارد كنيد.
نام كاربري : يك نام كاربري براي ورود به داشبورد مديريت وردپرس انتخاب كنيد.
رمز : يك رمز عبور قوي خود ايجاد كنيد.
ايميل شما: ايميل خود را به درستي وارد نماييد.
نمايش به موتورهاي جست و جو: با انتخاب اين گزينه، شما اجازه دسترسي و بررسي سايت را از موتورهاي جست و جو سلب مي كنيد. بهتر است اين گزينه را انتخاب نكنيد.

سپس دكمه “راه اندازي وردپرس” را فشار دهيد.

حال نصب وردپرس روي دايركت ادمين به پايان رسيد. اكنون مي توانيد از امكاناتي كه وردپرس در اختيار شما قرار مي دهد لذت ببريد. براي دسترسي به پيشخوان وردپرس در مروگر عبارت wp-admin را پس از نام دامنه خود وارد كنيد.

كلام آخر

دايركت ادمين نيز مانند سي پنل طرفداران زيادي دارد، همانطور كه توضيح داديم به راحتي مي توانيد وردپرس را روي دايركت ادمين نصب كنيد و از امكانات آن استفاده كنيد. خوش بخاته دايركت ادمين محبوب تحريم نشده است. كه همين امر موجب استقبال بيستر كاربران شده است.

منبع:https://templatehama.com/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%be%d8%b1%d8%b3-%d8%af%d8%a7%db%8c%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%a7%d8%af%d9%85%db%8c%d9%86/ 



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
زمان : ۰۹:۱۴:۱۴
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی