fire-tink

 
 
نگهداري كودك | پرستار كودك | پرستار كودك در منزل
| نظرات (0)

 

عدم خروج از محيط امن خانه:

از لحاظ علم روان‌شناسي ثابت شده كه كودكان اگر دوران كودكي امن و آرامي داشته باشند، در بزرگسالي هرگز تنش‌هاي عصبي و مشكلات آن را تجربه نمي‌كنند. اگر بين اين‌كه فرزند خود را در مهد كودك ثبت نام كنيد و يا پرستار كودك در منزل استخدام كنيد، دچار سردرگمي هستيد بايد بدانيد استخدام پرستار انتخابي بهتر است، چرا كه كودك در محيط امن خانه با آرامش فرايند رشد و نمو خود را پشت سر مي‌گذارد. البته بهتر است كودك به محيط‌هاي اجتماعي مثل خانه كودك نيز برده شود تا از منزوي شدن او جلوگيري شود.

مراقبت بيشتر:

مربي‌هاي مهد كودك معمولا با كودكان زيادي سر و كار دارند و همين امر موجب ناديده گرفتن برخي از مسائل كودكان مي‌شود و يا شايد گاهي توجه كافي نداشته باشند. استخدام پرستار كودك در خانه خيال شما را از باب دريافت مراقبت‌هاي لازم براي كودكتان آسوده مي‌كند.

زمان‌بندي متغير

برخي افراد كه شغل‌هاي پاره وقت دارند و يا شب كار هستند، نمي‌توانند به راحتي مهد كودكي پيدا كنند كه با برنامه زماني آن‌ها تطابق داشته باشد. در اين هنگام بهتر است پرستار كودك استخدام كرد تا خدمات مورد نياز كودك در هر زماني كه والدين حضور نداشته باشند به او ارائه شود.  

مراقبت از پرستار بيمار به طور صحيح

سالمندان از لحاظ ناتواني و ضعف بدني مثل كودكان نياز به مراقبت دارند اما با اين تفاوت كه هرگز نبايد با آن‌ها طوري رفتار كرد كه كرامت‌شان ناديده گرفته شود. ارتباط با سالمند و حفظ شان او در كنار ارائه مراقبت‌هاي مورد نيازش كار مهمي است. چنان‌چه براي مراقبت از سالمند بيمار نياز به استخدام پرستار داريد، مركز پرستاري در منزل خورشيد با كادري مجرب مي‌تواند به شما در اين امر كمك كند.

مراقب سالمند بيمار

سالمندان گاه به علت كهولت سن و گاه به دليل برخي بيماري‌ها كاملا ناتوان مي‌شوند و در اين حال براي كوچك‌ترين اعمال خود نيز به كمك احتياج دارند. مراقب سالمند بيمار با دانش، صبر و حوصله مي‌تواند از يك سالمند بيمار به خوبي نگه‌داري كند. يك پرستار سالمند حرفه‌اي كه براي اين كار دوره ديده است مي‌تواند بهترين خدمات را ارائه دهد. [caption id="attachment_1513" align="alignnone" width="600"]پرستار-سالمند-|-پرستاري-از-سالمند-|-نگهداري-از-سالمند پرستار-سالمند-|-پرستاري-از-سالمند-|-نگهداري-از-سالمند[/caption]

بيماري‌هاي متداول سالمندان | پرستار سالمند بيمار

برخي بيماري‌ها سالمند را كاملا تضعيف مي‌كنند تا جايي كه سالمند اصطلاحا زمين‌گير مي‌شود و در مراحل تشديد بيماري امكان هيچ‌گونه تحركي نخواهد داشت. در اين حين پرستار سالمند بيمار بايد بداند كه گذراندن مدت زمان زياد روي تخت مساوي است با زخم بستر؛ بنابراين بايد اصول جلوگيري از زخم بستر را اجرا كند. مثلا مرتب سالمند را جا به جا كند تا به جريان خون بهتر كمك كرده باشد و يا براي اين كار به آرامي بدن او را ماساژ دهد. از ديگر بيماري‌هايي كه سالمندان از آن رنج مي‌برند مي‌توان به دمانس يا زوال عقل اشاره كرد. نگه‌داري از چنين سالمنداني مستلزم داشتن روحيه‌اي قوي و صبر و حوصله‌اي بسيار است. معمولا اين‌گونه سالمندان بيمار، سوالات مكرر مي‌پرسند به اين علت كه حافظه آن‌ها زوال يافته است، بنابراين پرستار سالمندي با اين شرايط بايد با سعه صدر با او رفتار كند. البته لازم به ذكر است سالمندان مبتلا به دمانس  شديدا بي‌قرار مي‌شوند در اين هنگام گاه آن‌ها را در يك اتاق نگه‌ مي‌دارند و يا در موارد شديدتر آن‌ها را به تخت مي‌بندند. براي مقابله با بيماران دمانس اين روش اصلا روش مناسبي نيست. اگر از پس بيمار سالمند خود كه دمانس دارد بر نمي‌آييد بهترين راه استخدام پرستار سالمند است كه با تجربه و دانشي كه دارد مي‌تواند آرامش را به سالمند برگرداند و موجبات كم‌تر اذيت شدن آن‌ها را با بهره‌گيري از اصول روان‌شناسي فراهم آورد.

وظايف نگهداري سالمند

يك پرستار سالمند خوب بايد علاوه بر دانش، تجربه كافي نيز داشته باشد تا كاملا به نيازهاي شخص سالمند واقف گردد و بتواند در رفع آن‌ها كوشش كند. وظايف چنين پرستاراني معمولا بر طبق نيازهاي سالمندان مختلف متغير است اما به طور كلي وظايف يك پرستار سالمند در منزل به شرح زير است:

· رسيدگي به بهداشت:

يك پرستار وظيفه دارد تا سالمند را مرتب حمام كند چرا كه معمولا سالمندان قادر به شستشوي خود نيستند و يا در حمام حالشان بد مي‌شود. ساير امورات بهداشتي سالمندان نيز بر عهده پرستار سالمند است كه برخي از مهم‌ترين آن‌ها عبارتند از: كوتاهي ناخن‌ها، شانه زدن موها، رفع موهاي زايد و… . علاوه بر اين سالمندان براي دستشويي نيز نياز به كمك دارند كه بسته به قدرت بدني‌شان بعضي نياز به همراهي و برخي هم نياز به پوشك‌هاي بهداشتي دارند.

· رسيدگي به سلامت جسمي:

تمام بيماري‌هاي سالمند بايد قبل از استخدام به پرستار اطلاع داده شود تا او با آگاهي بتواند مراقبت‌هاي لازم را ارائه دهد. نگه‌داري از سالمند بيمار بسته به شدت بيماري مستلزم آگاهي از داروهاي مورد نياز و همچنين پرهيزهاي غذايي است. يكي از بيماري‌هاي متداول در ميان سالمندان زخم بستر است كه به علت خوابيدن طولاني مدت ايجاد مي‌شود. نگهداري از سالمندي كه زخم بستر دارد نيازمند آگاهي در اين زمينه است تا هنگام شستشو يا تعويض لباس، سالمند دچار آزردگي نشود. يك پرستار سالمند حرفه‌اي بايد كاملا به اين امورات مسلط باشد. گفتني است پرستار وظيفه دارد، در هنگام بروز مشكل جدي براي سالمند فورا با مراكز درماني و اورژانس تماس بگيرد.

· رسيدگي به سلامت روحي:

از ديگر وظايف مهم پرستار سالمند در منزل رسيدگي به سلامت روحي فرد سالمند است. در واقع افراد با كهولت سن معمولا حساس و زودرنج مي‌شوند. امروزه شاهد شيوع افسردگي در ميان سالمندان هستيم كه متاسفانه به علت كاهش ارتباط با سالمندان ايجاد شده است. افسردگي اگر ادامه پيدا كند، سلامت جسمي را نيز تا حد زيادي تحت تاثير قرار مي‌داد و ممكن است موجب مقاومت بدن در برابر درمان بيماري‌ها شود. لذا پرستار سالمند بهتر است او را به اموراتي نظير ورزش‌هاي سبك، خواندن روزنامه، گردش كوتاه و مواردي نظير اين تشويق كند. همراهي پرستار با سالمند در اين تفريحات سالم مي‌تواند به بهبود سلامت روحي و رواني سالمندان منجر شود و در نتيجه سلامت آن‌ها بهبود يابد.

· رسيدگي به تغذيه:

معمولا سالمندان به علت بيماري‌هاي مختلفي كه دارند بايد پرهيزات غذايي خاصي داشته باشند. پرستار سالمند بايد مراقب تغذيه سالم سالمند باشد. البته لازم به ذكر است برخي پرهيزات غذايي به طور كلي براي همه سالمندان بايد اجرا شود كه مهم‌ترين آن‌ها عبارتند است: نوشيدن آب كافي خصوصا در فصول سرد سال، افزايش مصرف سبزيجات سالم براي بهبود گوارش و هضم غذا، پرهيز از چربي‌هاي مضر.

· رسيدگي به امورات منزل:

چنان‌چه پرستار سالمند در منزل مي‌خواهيد استخدام كنيد مي‌توانيد از او بخواهيد وظايف خانه‌داري نيز انجام دهد كه البته اين كار به افزايش حقوق او نيز منجر مي‌شود. وظايف خانه داري سالمند توسط پرستار سالمند نبايد خيلي سنگين باشد تا پرستار وقت كافي براي رسيدگي به خود سالمند را داشته باشد. در واقع مشغول شدن به خانه‌داري او را از مواظبت سالمند غافل نسازد. گرفتن-دست-سالمند-زن-نگه-داشتن-در-دست-دختر  

هدف پرستار بيمار در منزل

بيماراني كه از لحاظ جسمي ناتوان و رنجور هستند يا بيماران روحي رواني نيازمند فردي مي‌باشند كه بتواند در امر مواظبت و نگهداري از آن‌ها به درستي عمل كند. يك پرستار بيمار با اين هدف در منزل از او نگهداري مي‌كند كه دستورالعمل‌هاي مراقبتي، درماني و بهداشتي فرد را با نهايت دقت انجام دهد تا روند بهبود بيمار تسريع گردد. همان‌طور كه مستحضر هستيد هر فردي در فضاي منزل احساس آرامش خاطر بيشتري دارد. بيماران كه به علت ناتواني بدني، روحيه ضعيف‌تري دارند قاعدتا فضاي بيمارستان برايشان فضاي ناخوشايندي است و ترجيح مي‌دهند به خانه خود بازگردند. در اين هنگام با نظر پزشك مي‌توان بيمار را به منزل آورد و براي مراقبت از او پرستار بيمار در منزل استخدام كرد. پرستاري در منزل موجب ايجاد حس امنيت و آرامش در بيمار شده كه همين خود كمك قابل توجهي به بهبود وضعيت جسمي و روحي بيمار مي‌كند. البته پرستاري از بيمار در خانه به معناي قطع ارتباط با بيمارستان نيست بلكه پرستار مرتب با پزشك در ارتباط است و گزارشي از فرايند درمان بيمار به پزشك ارائه مي‌دهد.

ثبت نام كودك در مهد كودك بهتر است يا استخدام پرستار در منزل؟

معمولا اين يكي از سوالاتي است كه ذهن والدين را به خود مشغول مي‌دارد كه آيا زماني كه خودشان قادر به نگهداري كودك در منزل نيستند، بهتر است كودك را به مهد كودك بفرستند يا برايش يك پرستار استخدام كنند تا در منزل به اموراتش رسيدگي كند؟ در پاسخ بايد اين گونه اظهار كنيم كه نمي‌توان بين اين دو گزينه براي يكي برتري خاصي قائل شويم، چرا كه بر حسب خصوصيات روحي و جسمي كودك و يا حتي سن او بايد لحاظ شود. كودك در سنين خردسالي نيازهايي دارد كه در مهد كودك برآورده نمي‌شود. در واقع حضور در اجتماع براي رشد اجتماعي او مطلوب است اما در صورتي كه نيازهاي اصلي او برطرف شود. كودك نياز به توجه خاص دارد كه اين امر كمتر توسط مربيان مهد كودك‌ها امكان پذير است، اما پرستار كودك در منزل با كمال توجه و تمركز تنها به رفع نيازهاي او مي‌پردازد. يك پرستار در منزل با كودك بازي مي‌كند و در حين بازي به او مسائلي را نيز در حد فهم كودك به او مي‌آموزد.

چگونه به پرستاري كودك در منزل اعتماد كنيم؟

از آن‌جايي كه پرستاري كودك در زمان‌هايي كه كسي در منزل حضور ندارد، فعاليت مي‌كند، لذا بايد مراقب بود تا فردي استخدام گردد كه بتوان به او اطمينان كرد. امروزه با افزايش شاغل شدن مادرها به تبع نياز به پرستار كودك در منزل نيز افزايش يافته و خيلي افراد حتي بدون تحصيلات و تجربه نيز به عنوان كار پاره وقت اين كار را انجام مي‌دهند. از ميان خيل كثير متقاضيان اين كار يافتن فردي قابل اطمينان مستلزم دقت بالايي است. در ابتدا توصيه مي‌شود براي استخدام پرستاري كودك در منزل حتما از طريق يك مركز معتبر اقدام كنيد تا در صورت ايجاد هر گونه مشكلي بتوانيد از طريق همان مركز پيگيري كنيد؛ معمولا خود اين مراكز براي اين كار تدابيري لحاظ مي‌كنند كه رضايت شما را جلب خواهند كرد.  



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
زمان : ۰۳:۵۰:۴۳
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی