fire-tink

 
 
با “خواص شيرين بيان” بدن خود را ايمن كنيد
| نظرات (0)

خواص شيرين بيان و فوايد و عوارض آن براي سلامت و درمان بيماري ها
شيرين بيان چيست؟
شيرين بيان، يكي از طعم دهنده هاي مواد غذايي و فراورده هاي غذايي است.شيرين بيان زماني كه به عنوان يك محصول غذايي استفاده مي شود, فوايد سلامتي يا عوارض جانبي ندارد. زماني كه به عنوان يك محصول دارويي استفاده مي شود, ممكن است اثرات نامطلوب و ناخواسته اي بر بدن ايجاد كند.در طب جايگزين به عنوان يك كمك موثر در درمان سوزش معده در تركيب با گياهان يا عصاره هاي ديگر استفاده مي شود.
شيرين بيان مي تواند در درمان علائم اگزما (خارش, تورم و قرمزي) موثر باشد.ساير استفاده ها با تحقيقات شامل درمان پسوريازيس, زخم شانكر, سندرم روده تحريك پذير, كلسترول بالا, گرفتگي عضلات, درد ناشي از سرطان, ورم مفاصل, زخم معده و بسياري از شرايط ديگر است.

مشخص نيست كه آيا شيرين بيان در درمان همه بيماري ها موثر است يا خير چراكه استفاده دارويي از اين محصول توسط FDA تاييد نشده است براي همين شيرين بيان نبايد به جاي داروها براي شما تجويز شود بلكه اغلب به عنوان يك مكمل گياهي فروخته مي شود ؛ مكمل هاي گياهي سلامتي كه بايد از يك منبع معتبر خريداري شوند.

تاريخچه و ريشه ي گياه شيرين بيان
اين گياه بومي جنوب اروپا و آسيا است و به عنوان " ريشه شيرين " منسوب است و ريشه شيرينش بسيار شيرين تر از شكر است.اين گياه هزاران سال است كه در سيستم سنتي پزشكي چيني مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان " حافظ صلح " شناخته مي شود. شيرين بيان يكي از پرمصرف ترين گياهان در سراسر جهان است و در حال حاضر در روسيه, اسپانيا, فرانسه, انگلستان, آلمان, خاورميانه و آسيا رشد مي كند.

خوردن شيرين بيان

شيرين بيان چيست و چه خواصي دارد؟
ويتامين ها و ارزش غذايي شيرين بيان:
شيرين بيان طيف وسيعي از مواد مغذي مفيد و فلانوئيدها را دارد.

منبع خوبي از ويتامين B1 (تيامين)، B2 (نياسين)، B3 (ريبوفلاوين)، B5 (پانتوتنيك اسيد) و ويتامين E (توكوفرول) است.

همچنين مواد معدني نظير فسفر، كلسيم، كلوئين، آهن، منيزيم، پتاسيم، سلنيوم، سيليسيم و روي را تامين مي كند.

غني از فيتوناتريشن هاي ضروري مانند شامل بتا - كاروتن، گليسيريزين، گلابريدين، ايزوليكويريتيگنين، تيمول، فنول، اسيد فوروليك و كورستين است.

فوايد سلامتي شيرين بيان:
شيرين بيان، يك درمان طولاني مدت است و به طور علمي طبيبان سنتي آن را پرورش مي دادند كه فوايد شيرين بيان درباره مشكلات سلامتي شامل موارد زير است:

شيرين بيان براي درمان زخم هاي آفتوس يا زخم هاي دهاني:
شيرين بيان براي درمان زخم معده دردناك مكرر كه به عنوان زخمهاي دهاني نيز شناخته مي شوند، مفيد هستند.زخم هاي دهاني، كوچك و غير مسري هستند كه در بافت هاي داخل دهان و لثه رشد مي كنند.علاوه بر اين، مطالعات نشان داده است كه عصاره شيرين بيان، باعث بهبود قابل توجهي در درمان و بهبود درد و التهاب مي شود.اجزاي مفيد شيرين بيان به تسريع التيام و كمك به تحريك مكانيزم دفاعي بدن كمك مي كنند.

درمان زخم دهان

شيرين بيان براي درمان زخم هاي دهاني
شيرين بيان براي درمان آرتريت روماتوئيد:
شيرين بيان داراي خواص ضد التهابي است و ثابت شده است كه در درمان آرتريت روماتوئيد موثر است. تحقيقات نشان داده است كه مي تواند در كاهش سطح پروتئين - سيتوكين هاي التهابي و نيز تسكين درد و تورم، مفيد باشد.

شيرين بيان براي محافظت از كبد:
مطالعات نتايج اميدبخشي را در مورد اثر هپاتواستروئيدي شيرين بيان نشان داده اند. حاوي گليسيريزين است، كه در درمان اختلالات كبدي با كاهش سميت موثر است و به تثبيت وضعيت كاركردي نرمال كبد كمك مي كند. يك مطالعه تحقيقاتي ديگر شواهدي مبني بر فلانوئيد ايزوليكويريتيگنين ارائه كرده كه در شيرين بيان حضور دارد، و داراي ويژگي هاي آنتي اكسيداني و بازدارندگي است كه در حفاظت از سلول هاي كبد از چربي بالا، آسيب هاي ناشي از رژيم و آسيب ناشي از استرس اكسيداتيو، كمك مي كند.

شيرين بيان براي اختلالات معده اي:
دانشمندان ذكر كرده اند كه اسيد گليسيريزين موجود در شيرين بيان مي تواند در برابر رشد هليكوباكتر پيلوري از فرد محافظت كند و مي تواند اثرات درماني در علائم سوهاضمه يا هضم اختلال ايجاد كند.در بخش ديگري از سلامت نمناك در مورد روش هاي درمان و تسكين مشكلات معده با شيرين بيان گفته بوديم.

شيرين بيان براي معده

فوايد شيرين بيان براي معده
شيرين بيان براي سندرم يائسگي و پيش يائسگي:
ريشه شيرين بيان در درمان علائم يائسگي و سندرم پيش يائسگي (PMS) موثر است. شيرين بيان غني از ايزوفلاون ها است كه به حفظ تعادل استروژن و پروژسترون در بدن كمك مي كند. مطالعات نتايج مثبتي در رابطه با كارايي شيرين بيان در كاهش فراواني گرگرفتگي هاي شبانه و بهبود سلامت جسمي و روان شناختي در زنان يائسه نشان داده اند.همچنين حاوي فيتواستروژن است و به بالا بردن سطح هورموني در بدن كمك مي كند، كه در تسكين گرفتگي عضلات و ناراحتي در طول قاعدگي موثر هستند.

اثر پيشگيري شيميايي و داروهاي شيمي درماني :
شيرين بيان داراي اثرات پيشگيري شيميايي است و در درمان انواع مختلف سرطان ها مفيد است. اثرات ضد پروليفراتيوي گياه شيرين بيان را در محدود كردن رشد سلول هاي سرطاني سينه انسان نشان داده است. اين اثر به دليل وجود فلانوئيدهايي مثل ايزوليكويريتيگنين ها است كه به سركوب سرطان كمك مي كند و آپوپتوز ناميده مي شود. تحقيقات در مورد فعاليت ضد توموري شيرين بيان كه در كاهش سميت ناشي از داروهاي شيمي درماني موثر هستند و مانع توليد سلول هاي تومور مي شود، مدارك خوبي را بدست آورده است.

شيرين بيان براي سندرم خستگي مزمن:
شيرين بيان در جلوگيري از نقص عملكرد غده هاي آدرنالي كه مسئول توليد هورمون ها از جمله كورتيزول براي مديريت استرس در بدن و كمك به بهبود عملكرد كلي آن هستند، مفيد است.

بايد از مصرف بيش از حد شيرين بيان اجتناب شود. اين امر در افرادي موثر است كه براي مدت طولاني استروئيد را براي مقابله با عمل سركوبگر استروئيدي روي غدد آدرنالي مصرف كرده اند.

اين امر همچنين به تحريك مقاومت بدن براي مقابله با استرس، به ويژه در طول مرحله ريكاوري بعد از عمل جراحي كمك مي كند.اسيد گليسيريزين موجود در آن به احساس انرژي بيشتري كمك مي كند و نشانه هاي سندرم خستگي مزمن و فيبروميالژيا را كاهش مي دهد.

خوردن شيرين بيان

شيرين بيان
شيرين بيان براي تقويت سيستم ايمني:
شيرين بيان به بهبود مكانيزم دفاعي بدن كمك مي كند.همچنين در بالا بردن سطح اينترفرون تاثيرگذار است، يك عامل ضد ويروسي كه همراه با گليسيريزين اسيد است كه عمل سلول هاي ايمني را تحريك مي كند و به مبارزه با ويروس ها و باكتري عفوني مانند آنفولانزا كمك مي كند.

شيرين بيان براي درمان سل:
شيرين بيان در درمان سل ريوي موثر است و به كاهش طول فرآيند التيام كمك مي كند.خواص ضدميكروبي اجزاي موجود در آن به خوبي در درمان بيماري هاي ريوي موثر هستند.

فوايد شيرين بيان براي درمان عفونت:
شيرين بيان حاوي گليسيريزين اسيد است كه در درمان بيماري هاي ويروسي، قارچي و باكتريايي موثر است. مطالعات تحقيقاتي اثر ضد ويروسي شيرين بيان و تركيبات آن را در مهار رشد ويروس تب خال و جلوگيري از هر گونه گسترش بيشتر سرطان را نشان داده اند.يك رويكرد علمي و سنتي، بيان مي كند كه خاصيت مبارزه شيرين بيان با عفونت در درمان عفونت هاي ريوي، كه ناشي از ويروس واريسلا - زوستر است مفيد تشخيص داده شده است.

شيرين بيان چه فوايدي دارد؟

شيرين بيان براي درمان عفونت
آترواسكلروز:
ريشه هاي شيرين بيان داراي آنتي اكسيدان هايي هستند كه در حفظ سطوح سالم كلسترول موثر ميباشند.فلانوئيد گلابريدين همراه با ديگر اجزاي مفيد موجود در شيرين بيان، تاثير مفيدي در جلوگيري از تجمع ليپوپروتئينيا كلسترول LDL اعمال مي كند و به كاهش خطر بيماري هايي مانند آترواسكلروز كمك مي كند.

شيرين بيان موضر در درمان اختلال تنفسي:
شيرين بيان در درمان گلو درد، سرفه، سرماخوردگي، برونشيت و بيماري هاي ريوي مانند آمفيزم مفيد است.هم چنين از عفونت هاي تنفسي فوقاني كه توسط ويروس ها و باكتري ها ايجاد مي شوند، كمك مي كند. به طور مؤثري به عنوان يك دفع آفات عمل مي كند و در دفع مخاط و ساير مواد از ريه كمك مي كند.يك مطالعه منتشر شده شواهدي را در رابطه با اثر درماني شيرين بيان در كاهش انقبضات مجاري هوايي و اثرات سودمند آن در درمان آسم، ارائه داده است

تاثيرات شيرين بيان بر درمان اچ آي وي:
شيرين بيان در درمان بيماري هاي مربوط به اچ آي وي موثر است. گليسيريزين موجود در ريشه هاي آن به مهار تكثير ويروس با افزايش توليد كموكاين هاي بتا - كموكاين كمك مي كند. همچنين به جلوگيري از تخريب سلول هاي سفيد خون توسط ويروس HIV كمك مي كند و مكانيزم ايمني بدن را تقويت مي كند.

درمان اچ آي وي

درمان اچ آي وي با شيرين بيان
شيرين بيان براي سم زدايي:
شيرين بيان داراي ويژگي هاي مليني است و سم زدايي در دو روده و خون را تقويت مي كند. چنانچه در بخش سلامت نمناك گفته شده است مطالعات تحقيقاتي نشان داده اند كه اجزاي موجود در عصاره شيرين بيان در القاي آنزيم هاي سم زدايي فاز 2 و آنتي اكسيدان هايي كه به بدن در دور ريختن ضايعات سمي مضر و سمي كمك مي كند، مفيد بوده است.

شيرين بيان براي افزايش باروري در زنان:
چاي شيرين بيان مي تواند به درمان مشكلات باروري در زناني كه اختلالات هورموني مثل پلي كيستيك تخمداني دارند، كمك كند.به تنظيم ترشح هورمون استروژن و به درمان هر گونه عوارض باروري در زنان كمك مي كند.در نرمال كردن قاعدگي نامنظم موثر است، به احياي تخمك گذاري منظم كمك مي كند و بارداري را تقويت مي كند.

شيرين بيان موثر در درمان چاقي:
عصاره شيرين بيان مي تواند در پيش گيري از چاقي موثر باشد.عمل فلانوئيد موجود در شيرين بيان در مبارزه با چاقي باعث كاهش قابل توجهي در چربي شكمي و ميزان تري گليسيريد بدن مي شود.

شيرين بيان براي درمان چاقي

درمان چاقي با استفاده از شيرين بيان
شيرين بيان براي مراقبت از پوست:
شيرين بيان يك التيام دهنده پوست عالي است و در درمان بيماري هاي پوستي مانند اگزما، پاي ورزش كاري و پسوريازيس مفيد است.مطالعات نشان داده اند كه استفاده از شيرين بيان به تسكين ورم و خارش در چنين شرايطي كمك مي كند.عصاره شيرين بيان داراي اثرات روشن كنندگي پوستي است و به حفاظت در برابر اشعه هاي مضر خورشيد و بهبود قرمزي صورت كمك مي كند.

شيرين بيان براي هپاتيت:
شيرين بيان همچنين در درمان ويروس هپاتيت B مزمن نيز موثر است.به سركوب ترشح آنتي ژن هپاتيت B كمك مي كند و عملكرد كبد را افزايش مي دهد.

مراقبت از مو با شيرين بيان:
شيرين بيان در حفظ موي سالم با كاهش ترشح روغن و جلوگيري از شوره سر موثر است.به مهار رشد هورمون دي هيدروتستوسترون كمك مي كند و رشد مو را تحريك مي كند.

شيرين بيان براي مو

شيرين بيان براي مراقبت از مو
شيرين بيان موثر در كاهش افسردگي:
اثربخشي شيرين بيان در مبارزه با افسردگي بعد از يائسگي در زنان را يافته است.شيرين بيان شامل مواد معدني ضروري نظير منيزيم، كلسيم و بتا كاروتن و فلانوئيدهاي مفيدي است كه در مقابله با افسردگي كمك مي كند.

سلامتي دندان با شيرين بيان :
عصاره شيرين بيان در پيش گيري و درمان مشكلات دنداني و ورم لثه موثر است.خاصيت ضدميكروبي شيرين بيان در برابر التهاب ريه مفيد است و از استرپتوكوك موتانس جلوگيري مي كند و مانع تشكيل بيوفيلم ها و پلاك هاي دنداني مي شود.به خاطر چنين اثرات ضدباكتريايي حفاظتي اش، عصاره شيرين بيان به طور گسترده در توليد محصولات بهداشت دهان مانند خمير دندان مورد استفاده قرار مي گيرد.

شيرين بيان براي اختلالات عصبي:
شيرين بيان در درمان اختلالات عصبي مثل فلج بل و بيماري ليم موثر است.

شيرين بيان براي اعصاب

شيرين بيان براي درمان اختلالات عصبي
شيرين بيان براي سلامت قلبي و عروقي:
ويژگي هاي آنتي اكسيداني عصاره شيرين بيان در جلوگيري از استرس قلبي و عروقي در افراد ديابتي موثر هستند.فلانوئيد گلابريدين كه در ريشه هاي شيرين بيان وجود دارد، به حفاظت از عروق در شرايطي كه قند بالايي وجود دارد كمك مي كند، از تشكيل پلاك در شريان ها جلوگيري مي كند و جريان بدون مانع خون در بيماران ديابتي را تحريك مي كند.

عملكرد شناختي:
مطالعات اثر محافظتي نورولوژيك گلابريدين در ديابت را نشان مي دهد. به جلوگيري از اختلال شناختي كمك مي كند و به تقويت كاركردهاي يادگيري و حافظه در ديابتي ها كمك مي كند.موادي كه در شيرين بيان وجود دارند، داراي خواص ضد ديابتي و ضد التهابي هستند كه به كاهش قند خون، جلوگيري از رشد مقاومت انسولين و جلوگيري از ديابت نوع 2 كمك مي كنند.

نفروپاتي ديابتي:
مطالعات نشان داده اند كه شيرين بيان بو داده در درمان نفروپاتي ديابتي موثر است، كه در آن آسيب كليه به عنوان پيامد ديابت طولاني مدت رخ مي دهد. اثر مهاري شيرين بيان به جلوگيري و درمان علائم نظير گلومرول اسكلروز كمك مي كند كه مي تواند منجر به نفروپاتي ديابتي به خاطر ديابت بلند مدت شود.

خوردن شيرين بيان

خواص شيرين بيان
خواص و فوايد ديگر شيرين بيان
فوايد سلامتي شيرين بيان شامل تسكين زخم هاي سوختگي, ناراحتي هاي معده, بيماري هاي تنفسي, سندرم پيش از قاعدگي, زخم هاي گوارشي و علائم يائسگي مي شود و به مبارزه با انواع مختلفي از عفونت ها از جمله تب خال, هپاتيت و بام كمك مي كند.

همچنين چنانچه در اين بخش از سلامت نمناك مي خوانيد در درمان آرتريت روماتوئيد, ديابت, سرطان, سندروم خستگي مزمن, سل, اختلالات عصبي, باروري زنان و چاقي موثر است و به حفظ سطح سالم كلسترول تاثير گذار است.

عصاره شيرين بيان شامل فيتواستروژن ها است كه سم زدايي مي كند و پوست و موي سالم, بهداشت دندان و سيستم دفاع ايمني بدن را تقويت مي كند.

علاوه بر اين, به مبارزه با بوي بد بدن و افسردگي كمك مي كند.

استفاده در آشپزخانه:
شيرين بيان از زمان هاي باستان به عنوان يك عامل طعم دهنده در فراورده هاي شيرين از جمله شيريني هاي جويدني و ابنبات استفاده مي شود.

هشدارها و اثرات و عوارض جانبي مصرف شيرين بيان
شيرين بيان حاوي گليسيريزا است كه به اسيد گليسيريزين نيز مشهور است و مي تواند منجر به عوارض جانبي در برخي موارد شود.

اين اثرات عبارتند از؛

خستگي بدن، قاعدگي نامنظم، تورم و اختلالات كليوي.

اما شيرين بيان بدون گليسيريزا معروف به شيرين بيان دهليزيرريزه شده است تا عوارض جانبي كمتري داشته باشد.

عوارض شيرين بيان

عوارض جانبي مصرف شيرين بيان
فشار خون بالا و اختلالات قلبي:
شيرين بيان مي تواند منجر به فشار خون و عوارض قلبي مانند آريتمي قلبي و نارسايي احتقاني قلب در برخي از افراد شود. افراد مبتلا به مشكلات فشار خون و اختلالات قلبي بايد نسبت به مصرف شيرين بيان مراقب باشند.

مشكلات هورموني:
شيرين بيان داراي تاثير استروژني در بدن است و ممكن است شرايط حساس هورموني مثل سرطان پستان، فيبروئيد رحمي و سرطان تخمدان را بدتر كند.

شيرين بيان در بارداري و شيردهي:
مصرف بيش از حد شيرين بيان در دوران بارداري توصيه نمي شود، زيرا ممكن است منجر به عواقب كشنده اي مانند زايمان زود هنگام يا سقط جنين شود.

شيرين بيان در بارداري

مضرات مصرف زياد شيرين بيان در بارداري
تاثيرات شيرين بيان در مشكلات جنسي:
شيرين بيان مي تواند بر ميزان تستوسترون بدن در مردان تاثير بگذارد و علاقه آن ها به رابطه جنسي را كاهش دهد.

برهمكنش هاي دارو:
شيرين بيان ممكن است با ديورتيك ها تعامل داشته باشد.

هيپوكالمي:
شيرين بيان همچنين مي تواند با داروهايي كه ميزان پتاسيم را در بدن كاهش مي دهند، تداخل داشته باشد و باعث كاهش سطح پايين پتاسيم مي شود كه منجر به هيپوكالمي مي شود.

مصرف زياد شيرين بيان

هشدار ها و عوارض جانبي مصرف شيرين بيان
كورتيكواستروئيدها:
شيرين بيان مي تواند با كورتيكواستروئيدها مثل پردنيزون تداخل داشته باشد و بر سطح هورمون كورتيزول تاثير بگذارد كه مسئول كنترل استرس در بدن است. شيرين بيان در كمك بر بوي بد بدن به خاطر خواص ضد باكتري اش موثر است و همچنين به عنوان يك عامل روانكاري در تنقيه استفاده مي شود. اين امر در كاهش لكه هاي پيري و درمان آلرژي، تاندونيت، بورسيت، و سميت ناشي از غذا يا مواد شيميايي موثر است.

ديگر عوارض جانبي شيرين بيان:
اگر هريك از اين علائم واكنش آلرژيك را داريد، به اورژانس پزشكي مراجعه كنيد:تنگي نفس، تورم صورت، لب ها، زبان و يا گلو.

اگرچه تمام اثرات جانبي آن مشخص نيست، اما تصور مي شود كه شيرين بيان تا زماني كه براي مدت زمان كوتاهي (نه بيش از 4 هفته) استفاده مي شود، ايمن مي باشد.

استفاده طولاني مدت از شيرين بيان ممكن است موجب عوارض جانبي جدي را پديد بياورد.

اگر دچار اين مشكل ها شديد، استفاده از اين گياه را رها كنيد و به پزشكتان زنگ بزنيد:

_ضعف، از دست دادن حركت هر قسمت از بدن.

_فشار خون بالا - سردرد شديد، تاري ديد، تپش در گردن و يا گوش ها، خونريزي بيني، اضطراب و تنگي نفس.

_پتاسيم كم - پريشاني، ضربان قلب ناهموار، تشنگي شديد، افزايش ادرار، ناراحتي در عضلات، ضعف ماهيچه و يا احساس لنگيدن؛

_علائم اختلال مغز - - سردرگمي، مشكلات حافظه، توهم، افكار يا رفتار غيرعادي، كاهش هوشياري، و يا از دست دادن آگاهي.

عوارض جانبي رايج آن مي تواند شامل موارد زير باشد:
_سردرد، احساس خستگي مفرط.

_از دست دادن دوره قاعدگي.

_جمع شدن سيالات (تورم، افزايش وزن سريع).

_مشكلات جنسي در مردان.

تداخلات غذايي و دارويي شيرين بيان:

گريپ فروت و آب گريپ فروت مي تواند با شيرين بيان تداخل پيدا كند و منجر به اثرات جانبي ناخواسته اي شوند.

از استفاده از تنباكو جويدني يا با طعم شيرين بيان خودداري كنيد.

اين محصول مي تواند فشار خون شما را بالا ببرد و يا باعث ايجاد عوارض جانبي جدي شود.

از استفاده از شيرين بيان و ديگر مكمل هاي غذايي كه مي تواند بر قلب شما تاثير بگذارد، خودداري كنيد.

همچنين از استفاده از شيرين بيان با مكمل هاي غذايي سلامتي كه مي تواند اثرات مليني داشته باشد، اجتناب كنيد.

اگر از دارو براي درمان هر يك از شرايط زير استفاده مي كنيد، شيرين بيان را بدون توصيه پزشكي مصرف نكنيد:

_هر نوع عفونت (از جمله HIV، مالاريا، يا سل).

_اضطراب و افسردگي.

_درد مفاصل، درد هاي گاه به گاه، يا سردرد عصبي.

_آسم يا آلرژي.

_درمان قرص هاي كنترل بارداري يا هورمون درماني.

_سرطان.

_اختلال عملكرد نغوظ.

_سوزش معده و يا بيماري رفلكس معده (GERD).

_فشار خون بالا، كلسترول بالا يا مشكلات قلبي.

_سردردهاي ميگرني.

_پسوريازيس، روماتيسم و يا اختلالات خود ايمني ديگر.

_ اختلال رواني.

_تشنج.

عوارض شيرين بيان

عوارض جانبي شيرين بيان
اگر از داروهاي زير استفاده مي كنيد، شيرين بيان را بدون توصيه پزشكي مصرف نكنيد:
دگزامتازون، پردنيزون يا ديگر داروهاي استروئيدي.

ديورتيك يا "قرص آبي".

ميدازولام خوراكي، يا

وارفارين.

اين فهرست كامل نيست و داروهاي ديگري ممكن است با شيرين بيان تداخل داشته باشند، از جمله داروهاي تجويزي و داروهاي گياهي، ويتامين ها و محصولات گياهي.

چه كساني نبايد شيرين بيان مصرف كنند؟
تمام برچسب هاي بسته محصولات را بررسي كنيد و پيش از مصرف آن به پرشك درباره همه شرايط پزشكي, آلرژي ها و تمام داروهايي كه استفاده مي كنيد توضيح دهيد ، اگر به شيرين بيان حساسيت داريد و يا داراي اين مشكلات هستيد, نبايد از آن استفاده كنيد:

وجود سطح پايين پتاسيم در خون (هيپوكالمي)

داشتن سرطان پستان, تخمدان يا رحم.

تاريخچه اندومتريوز يا فيبروز رحمي.

اگر داراي اين مشكلات هستيد، از پزشك, داروساز يا ديگر ارايه دهنده هاي خدمات بهداشتي بپرسيد كه شيرين بيان برايتان مشكلي دارد يا خير:

_بيماري كليوي

_بيماري قلبي

_فشار خون بالا

_اختلال ماهيچه اي - عصبي

_اختلال در نعوظ

_اگر غذاهاي شور زيادي مي خوريد.

استفاده از شيرين بيان به عنوان يك عامل طعم دهنده در دوران بارداري ايمن است با اين حال, مصرف بيش از حد آن ممكن است خطر سقط جنين يا زايمان زودرس را افزايش دهد پس اگر باردار هستيد، از اين گياه استفاده نكنيد.

مشخص نيست كه آيا شيرين بيان به شير مادر وارد مي شود يا اينكه مي تواند به يك نوزاد آسيب برساند يا خير پس اگر شيرده هستيد از اين محصول استفاده نكنيد.

هيچ گونه مكمل گياهي / سلامتي از شيرين بيان را بدون توصيه پزشك به كودك ندهيد.

ميزان مصرف شيرين بيان:
هنگام استفاده از مكمل هاي گياهي، به دنبال توصيه پزشك خود باشيد و اگر مي خواهيد از شيرين بيان استفاده كنيد، از آن با استفاده از راهنماي موجود در بسته يا همان طوري كه توسط پزشك، داروساز يا ديگر تامين كننده خدمات بهداشتي تان گفته شده است، استفاده كنيد.

از اشكال مختلف آن (پودر، ريشه، عصاره، مايع، چاي و غيره) به صورت هم زمان و بدون مشاوره پزشكي استفاده نكنيد.

استفاده از فرمول هاي مختلف با هم ريسك مصرف بيش از حد را افزايش مي دهد.

نوع شيرين بيان موضعي را به دهانتان نزنيد و نخوريد چراكه مدل موضعي اين محصول فقط براي پوست مورد استفاده قرار مي گيرند.

اگر به جراحي نياز داريد، دست كم 2 هفته قبل از جراحي استفاده از شيرين بيان را متوقف كنيد.

اگر مشكلتان در هنگام استفاده از اين محصول بدتر مي شود، با پزشك خود تماس بگيريد.

در اتاقي دور از رطوبت، گرما و نور نگهداري اش كنيد.

 



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
زمان : ۱۰:۱۳:۱۴
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی