fire-tink

 
 
گياه به ليمو
| نظرات (0)

نام علمي و مشخصات
نام علمي: Aloysia citrodora

خانواده: Verbenaceae

 

اين گياه را مي توان همانند گياهان آپارتماني در آپارتمان هم نگهداري كرد.

 

نيازها و شرايط نگهداري گياه به ليمو


به ليمو گياهي است كه آب فراوان مي خواهد به عبارتي ديگر خشكي براي اين گياه اصلا خوب نيست. زمان آبياري آن بايد به خاك گلدان توجه كنيد كه خاك آن نبايد خشك باشد تقريبا حالت نيمه خيس بود، بايد آبياري را شروع كنيد. البته اين بدان معنا نيست كه خاك گلدان باتلاقي باشد بلكه در چنين شرايطي هم باعث زرد شدن برگ هاي گياه مي شود. اگر مشاهده كرديد كه برگ هاي آن عطر خود را از دست داده اند و اندازه آن ها كوچك شده اند يعني ميزان آبدهي آن را بايد افزايش دهيد. در ضمن براي رشد بهتر گياه مي توانيد اواخر بهار و يا در طول تابستان تا اوايل پاييز عمل هرس را انجام دهيد.

در شرايطي كه تابش آفتاب مستقيم باشد. نهايتا 8 ساعت زمان براي گياه كافيست. حتي در مكان نيم سايه هم مي توان آن را كاشت نمود. اگر نور كافي به گياه نرسد برگ هاي آن كوچك و رنگ پريده مي شوند و ساقه آن نيز باريك و بلند مي شود. و در نهايت گلهاي گياه مي ريزد و يا اصلا تشكيل نمي شوند.

دماي مناسب براي رشد گياه نبايد از10 درجه كمتر شود چرا كه ديگر گياه از بين مي رود. در دماي 0 درجه برگ هاي خود را از دست مي دهد. اين گياه گرماي هوا را دوست دارد اما اگر گرما بيش از حد شود به برگ هاي گياه صدمه ميزند. در هواي تابستان كه گرماي هوا زياد است بايد از زمان ظهر به بعد در سايه قرارش دهيد.

خاك گلدان از نظر غني بودن نياز معمولي و متوسط دارد. براي تهيه خاك اين گياه مي توانيد خاك معمولي را با خاك برگ به قسمت مساوي مخلوط كنيد و براي كود دهي آن هم كود 20-20-20 مناسب است. اين گياه را مي توانيد در گلدان نيز بكاريد. در طول زمستان هم حواستان باشد خيلي در معرض وزش باد و سرما قرار نگيرد. خواه ناخواه اين گياه در زمستان برگ هاي خود را ازدست مي دهد. چون اين برگ ريزي يكي از نيازهاي اين گياه براي برگ دهي فصل بعديش مي باشد.

بيماري ها و آفات گياه به ليمو
كنه تار عنكبوتي، شته، مگس سفيد، شپشك آرد آلود، سفيدك پودري، شانكر باكتريايي از جمله آفات و بيماري هايي هستند كه ممكن است گياه را درگير كند.

 

تكثير گياه به ليمو


كاشت بذر: بذرها را روي خاك بپاشيد و سپس روي آن را با لايه اي نازك از خاك بپوشانيد به طوري نور خورشيد مستقيما نتابد. بعدا سطح خاك را با آب اسپري كنيد و يك پلاستيك بر سطح آن كشيده شود تا رطوبت گياه براي رشد حفظ شود. مانند حالت گلخانه، كه شرايط خوبي را براي رشد گياه فراهم مي كند.

قلمه زدن: براي اين كار در اواخر بهار و يا اواسط تابستان قلمه ها را از قسمت هاي انتهايي گياه حدود 15-20 سانتي متر كات كرد. و در خاكي مخلوط از شن و خاك برگ و در محيطي گرم و مرطوب مانند گلخانه كاشت و در سال دوم آنها را به محيط بيرون از گلخانه انتقال داد.

خوابانيدن: در اين روش مي توانيم شاخه هاي آن گياهي كه نزديك زمين قرار دارند و تا حدي هم قابل انعطاف هستند را در شكافي كه حدودا 15 سانتي متر روي سطح خاك ايجاد كرده ايم بخوابانيم و روي آن خاك بريزيم به جز نوك ساقه كه بايد از خاك بيرون باشد..بهترين زمان براي اين كار، اواخر بهار و يا اوايل تابستان است.

منبع:https://cactushadi.com/%D8%A8%D9%84%D8%A7%DA%AF/%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%84%DB%8C%D9%85%D9%88 



:: موضوعات مرتبط:

:: برچسب‌ها: ،
نویسنده : admin
تاریخ : ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
زمان : ۰۸:۵۸:۰۲
[ ]


 

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی